lördag 2 november 2013

På stan i saari- och tygbutiker

Delar av oss gick en tur kring kvarteret och kollade in fina sidentyger och saaris. Jag köpte en turkos och guldig saari igår i en mycket din butik där jag fick ta av mig sandalerna och sätt mig på ett
mjukt golv och sedan blev jag förevisad en massa olika kulörer och typer. I samma butik fick Ulla idag ett tips om en butik som sålde tyger i metervara. Siden. Vi hittade dit på vår promenad och där fanns verkligen fantastiska färger. Hit måste vi gå igen, det var bara ett pr minuters promenad.//Malin


Elsa får en fråga av tygaffärsinnehavaren.

Ett försök att lära känna vår nya kamera: jag vill få till en bild med kort skärpedjup. Staffan ställer upp som modell.

Elsa framför ett stånd med blommor. Mycket blommor i girlanger till att hänga runt gudastatyer.

En trottoarförsäljning av blomstergirlanger.

1 kommentar:

  1. Trevliga butiksinteriörer och mycket bra skärpa i bilderna! Kan förstå att det handlas tyger. Det gäller att passa på! De väger väl inte så mycket heller. Höst o regnkramar från Lund!

    SvaraRadera